- Det är en efterlängtad satsning, jag tror alla som sett och besökt Monitor ERP Arena har känt att vi inte är en anläggning i nivå med vår ambition. Den här satsningen är omfattande och kommer verkligen möjliggöra något extraordinärt. Dels genom att vi kan förbättra arenaupplevelsen, det kommer bli mäktigare och ge ett förbättrat intryck att se ishockey i arenan för besökaren, dels för att vi kan exponera och ge våra partners än en ännu bättre varumärkesplacering än vad vi tidigare kunnat gjort. Från start har LEDventure varit väldigt tillmötesgående och villiga att investera i en förbättrad upplevelse. Det här är ett kraftfullt avtal som förstärker vår vision att leda utvecklingen av svensk ishockey, säger Jakob Westerlund, kommersiell chef i Brynäs IF.
Denna ambitiösa investering är en del av föreningens strategi för att inte bara vara en plats för ishockey utan också att vara regionens främsta mötesplats. Arenan blir mer attraktiv för event vilket förstärker föreningens möjligheter att skapa en dynamisk visuell upplevelse för publiken. Genom att nu förbättra arenans infrastruktur och tekniska kapacitet kommer vi kunna erbjuda en komplett upplevelse för alla besökare. Satsningen har också en grund i att stärka förutsättningarna för fler externa event, även utanför ishockeyn.
I samband med denna satsning har Brynäs IF också etablerat ett partnerskap med LEDventure AB, en innovativ leverantör av LED-system och digitala marknadsföringstjänster. Därmed kommer Brynäs IF att dra nytta av LEDventure expertis och tekniska innovation för att skapa en unik och engagerande upplevelse för fansen. LEDventure blir officiell led- och upplevelsepartner.
Oskar Westergren, Partner Manager på LEDventure AB, kommenterar detta samarbete och betonar dess betydelse för att förbättra arenan och stärka föreningens varumärkeskopplingar samtidigt som man skapar en referensarena.
- Gävle kommer inför nästa säsong ha ett av det mest moderna och fräckaste arenarummet i Europa. Denna satsning ihop med Brynäs IF kommer därför vara en tung referens både för svenska och utländska kunder för oss, säger Westergren.
Denna investering markerar en betydande signal för Brynäs IF och banar väg för en spännande och innovativ framtid för arenan. Genom partnerskapet med LEDventure AB är föreningen redo att ta arenans möjligheter framåt och skapa fler intäktsströmmar för föreningen.
- Vi känner oss oerhört stolta och ödmjuka inför detta samarbete ihop med Brynäs IF. Det skall bli riktigt kul att tillsammans med Brynäs IF ge publiken ett högklassigt arrangemang där vi levererar en av världens största mediekuber om 194m2 samt nya LED-ytor i form av bland annat ett logeband som blir en 360-lösning runt hela logeplanet, säger Westergren.
Investeringen med dess installation kommer pågå under hela sommaren, det gör att försäsongen kan behöva tacklas med vissa utmaningar, men med god marginal till seriepremiären kommer installationerna vara på sin plats.
Om LEDventure AB:
LEDventure AB är en innovativ leverantör av LED-system, sportsystem och systemlösningar och tjänster för digital marknadsföring i publika miljöer. Sedan starten 2006 har vi lärt oss vikten av rätt kreativ LED-lösning för att stärka upplevelsen och konverteringsgraden för våra uppdragsgivare, vilket är en av många anledningar till att vi har blivit en av de mest framgångsrika LED-leverantörerna i Skandinavien.