Motgång, framgång och ledarskap på MIX-dagen

21/2 kl. 21:35

Torsdagen den 21 februari bjöd MIX, Marknadsföreningen i Gävleborg för fjärde året in till MIX-dagen på Clarion Hotel Winn Gävle. Det var rekorddeltagande med 130 besökare som träffades för att mingla och få inspiration, energi samt kunskaper i mängder.

Arrangörerna i form av t.f. ordförande Annika Wiberg hälsade alla välkomna innan hon lämnade över mikrofonen till Kristin Wallin Hägglund som var dagens konferencier. På plats var tre stycken mycket duktiga och engagerade föreläsare som verkligen levererade för den välfyllda salongen. Först ut var Agneta Olsson som var med om att sätta fredagsmys på kartan i alla svenska hem. Hon berättade om sin fantastisk resa hos tex-mex företaget Santa Maria.
Därefter kom Jonas Eriksson, Sveriges mest framgångsrika fotbollsdomare som på ett fascinerande och medryckande sätt berättade om hur han kombinerat sin karriär inom fotbollen med en minst lika framgångsrik karriär som entreprenör.

Mellan föreläsningarna var det fikapauser och miniutställning med olika mediaaktörer från regionen.

Fil. doktor i risk- och beslutsanalys, Ari Riabacke civilekonom och en av Skandinaviens mest anlita föreläsare var sist ut med att på ett medryckande sätt berätta om hur vi kan leda oss själva och andra i tider av förändring, om hur vi ska få grupper och team att prestera bättre samt att fatta kloka beslut och om vikten att vara sig själv och våga mer för att nå uppsatta mål, både i livet och på jobbet.

– Vi är ju jättenöjda med årets MIX-dag, berättar Annika Wiberg. Vi har jobbat mycket med att få till allt och det känns så bra att det blev lyckat. Mest positivt är ju all den fina respons vi fick från deltagarna, många kom fram och tackade efteråt för en fantastisk eftermiddag. Roligt även att få se glädjen och stoltheten hos de som var nominerade till priset som årets marknadsförare och den överraskningen och lyckan hos Emil Oldmark och Josefin Mörk från Ystegårn Café & Bistro från Hudiksvall som vann.

Dagen avslutades med snittar och bubbel och arrangörerna i MIX skall ha en eloge för ett mycket bra och väl genomfört arrangemang då det blev en mycket matnyttig eftermiddag för oss med intresse för marknadsföring och kommunikation.

 

Foto: Emanuel Golabiewski, Joe Formgren

Denna artikel är publicerad på Företagsbladet via Yodo News.

Joe Formgren

Joe Formgren

Medlem sedan 2007-04-21

Joe Formgren är reklamman, marknadsförare och kommunikationsstrateg. Grundare av SvenskPress.se genom Gestrike Media AB och delägare i Precis Rek... Läs mer

Vad vill du läsa?

Publicera

Välj ditt språk

Mer läsning

Facebook

Nyhetsbrev

Senaste nytt

Hjälp

Stäng