– Vi vet av erfarenhet att punktering inte är så vanligt som det var förr, men det är i ändå lika tråkigt när det inträffar, säger Tobias Sundell, Däckakuten. Därför har vi på eget initiativ infört en punkteringsgaranti för att våra kunder ska känna sig extra trygga när de köper däck hos oss.
Garantin innebär att man får punkteringen lagad utan kostnad. Garantin gäller också om däcket gått sönder så monterar Däckakuten ett nytt däck utan kostnad, till exempel om man råkat ut för en däcksexplosion eller kört på något vasst som trasat sönder däcket.
Punkteringsgarantin gäller ett år förutsatt att det återstår minst 5 mm av mönsterdjupet och att däcket är monterat på den ursprungliga bilen samt att hjulet inte har utsatts för slitage på grund av brister i hjulupphängningen.
– Våra Nexenkunder får ett garantibrev där det framgår vad som gäller, säger Tobias Sundell. Vi har valt Nexen däck som vårt förstaalternativ eftersom det är ett kvalitetsdäck till ett konkurrenskraftigt pris.
Nexen är en sydkoreansk däcktillverkare som är ett välkänt varumärke med erfarenhet sedan över 70 år. Nexen däck säljs i mer än 120 länder runtom i världen. Företagets affärsidé är att erbjuda kvalitetsprodukter till ett bra pris.
Däckakuten är ett Gävleföretag som erbjuder tjänster inom däck, fälg, bilverkstad och vägaassistans samt biluthyrning. Självklart har man även ett däckhotell!