Företagsbladet är sedan tidigare unikt genom att alla läsare som vill kan publicera sina nyheter, erbjudanden och evenemang direkt på Företagsbladets hemsida http://www.foretagsbladet.se

– Nu har vi även infört en räknare som visar de som publicerat sina artiklar exakt hur många som har läst dem, berättar Joe Formgren på Gestrike Media och ansvarig utgivare. Det är betyder att man dag från dag ett kan följa hur många som har läst de artiklar man publicerar. Naturligtvis är det mest fart i början men besöksantalet ökar raskt om artikeln följer med i veckans nyhetsbrev och inte minst när publicisten själv delar sin artikel vidare i olika sociala medier.

Tjänsten är helt kostnadsfri för Företagsbladets annonsörer och kostar för närvarande 1500 kronor om året för övriga.

– Vi införde funktionen den 22 september och det som är både intressant och även lite förvånande är i vilken omfattning även äldre artiklar blir lästa, berättar Joe. Anledningen är förstås sökmotorerna då sidorna är optimerade för att upptäckas så är det mängder av besökare som finner innehållet intressant egentligen hur länge som helst efter publiceringsdatum.

Databasen i grunden är nyhetstjänsten SvenskPress.se som innehåller ett antal olika webbtidningar däribland Företagsbladets syskontidning Gestrike Magasinet som delas ut till alla hushåll. Genom SvenskPress.se publiceras man således sina artiklar en enda gång men får då ut dem i flera olika webbtidningar samtidigt och får på så sätt flera gånger mer läsare av sina artiklar. Kostnaden för SvenskPress.se är 1500 kronor om året exklusive moms. Då tillkommer inga extra kostnader för att synas i andra webbtidningar som t.ex http://www.foretagsbladet.se enligt ovan.

För mer information se:
http://www.foretagsbladet.se
Registrera och börja publicera här:
http://www.foretagsbladet.se/users/register

För mer information om SvenskPress.se
http://www.svenskpress.se
Registrera och börja publicera här:
http://www.svenskpress.se/users/register
Villkor:
http://www.svenskpress.se/pages/view/villkor